tisdag 16 april 2013

När du får spring i dina ben, och jordens dragningskraft är klen

Well. Insåg ganska snart när ja kom hit att väskan jag flög med kändes för lätt. Ångest på planet när jag funderade på vad jag kunde glömt i Sydney. Jo. HELA sminkväskan. En sminkväska är inte billig med dess dyrbara innehåll. Ni vet, mascara, pudret, kajalen, bästa ögonskuggan, silkesdropparna, pincett, nagelacket, nagelfilen, nagelsaxen, kammen, ögonbrynspennan... Att köpa allt det NYTT är ju typ halva reskassan. Så nu är det bara att vänja sig vid att enbart sminka sig med mascara och mascara och lite mer mascara tills jag samlat ihop en ny sminkväska. Svordomar till mig och min slarvighet.

Har vart lite nere sen jag kom hit för att jag saknar vardagen och vännerna i Sydney och för att jag nu har mer ensamtid än vad jag kan ta. Så har försökt ta tag i situationen & förvandlats till en social guru. Liksom slängt mig själv ut där & träffat folk kors och tvärs här. Börjar bli bättre.

Sitter just nu och njuter något otroligt över stunden iaf. Är ledig varje måndag tisdag så detta är som min helg. Har en kall öl i handen, vart på stranden hela dagen med en kompis som jag träffade i Sydney, lyssnar på Lars Winnerbäck på LPskiva i köket och ska snart möta upp min granne & arbetskamrat, Ella, för att fira hennes kompis födelsedag. Imorgon får jag oxå förhoppningsvis en snusleverans. Fångar dagen idag.

Fina Koby var här och hälsa på för några dagar sedan, vi lunchade och pratade ikapp om allt. Jag har joggat/powerwalkat ca 6 km nästan varje dag sen jag kom hit. Ölmagen ska väck. ;)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar