torsdag 11 april 2013

Fremantle

Jag saknar mina vänner i Sydney så sjukt mycket. Känns helt tomt, vi ringer varandra i omgångar varje dag men det räcker inte! Vill prata om allt med dom. Så känns konstigt. Är lite gråtig hela tiden, men det är nog också på grund av att jag inte har något snus förrän om några dagar och att jag har järnbrist igen även att jag råkat dricka koffeinfritt kaffe sen jag kom hit. Blandade känslor, är superglad att få träffa Linn igen. Vi bor just nu i ett fint hus, är jag på verandan så ser jag havet. Mitt rum är i samma storlek som hostelrummet som jag delade med 5 andra.

Folk i Sydney gav mig snällt magknip när dom sa " goodluck finding a job in perth, I've heard it's impossible right now" innan jag åkte. Vill slå dom på näsan och berätta att jag vart här i tre dagar nu & har fått tre jobberbjudanden. Det jag tog ligger 5 min gång från vårt hus & är en supermysig tapasrestaurang där jag tror att jag kommer trivas.

Linn & alla mina roomisar åker till Bali imorgon så kommer vara helt själv i huset en vecka vilket är asläskigt! Från att inte ens ha sina tankar i fred i sydney till att bo SJÄLV i ett hus. Hjälp. Ikväll ska jag in till Perth och gå ut med en tjej som heter Ebba och hennes kompisar. Bra att få lite egna vänner. Kommer vänja mig snart med vardagen här och faktiskt uppskatta att ha lite egentid & mina tankar ifred.

Häromdagen åkte jag, Linn och Will till South beach med ett par öl, en filt & kollade på solnedgången! Will fick en tatueringsmaskin av sin vän, så vårt kök förvandlades till en studio. Will har aldrig tatuerat förut.

Förövrigt är nog Fremantle en av de finaste kuststäderna jag någonsin vart i.



Solnedgang South beach



Fina Linn och Will


Min dagliga promenadsslinga

Tattoostudio

YODO

Tattoo
Cottsloebeach. Rena skor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar