tisdag 22 oktober 2013

This is My body this is My soul

Här kommer the typical bittefittadeluxeinlägget för jag har levererat igen. Har sagt förut att jag säkert haft all otur blandat med klantighet för en hel livstid. Trodde jag var skonad nu för all evighet från otursamhet. Trodde att det här med att växa upp innefattade någonting som gjorde att man slutade klanta till det. Ack så fel 
 
Sammanfattning av senaste månaden: 

• Pluggat till högskoleprovet sen juni. Glömmer anmäla mig till det. Ringer till universitetet och lägger till "gråten-i-halsen-rösten" och säger att jag minsann  legat på operationsbord/koma och därför inte kunnat anmäla mig!! (Ju!!) hjälper inte. Hon genomskådar min vita lögn och förklarar att det finns platser kvar i Norrland. Så nu i helgen direkt efter jobbet kl 17.00 ska jag bila till Sundsvall 6 timmar sträckkörning. Övernatta hos släkting, upp tidigt, köra 1,5 h till Kramfors. Skriva prov 8 timmar. Sen raka vägen hem. Medan andra är ute och dansar & är kung kung i baren för man fått löning så äter jag upp min klantighet i Kramfors. 

• Fråga mig in varför men jag måste göra en behandling som gör så att jag kommer hamna i klimateriet. Japp. Det blir jag och tanterna. Kommer vara en sur bitterfitta på riktigt i 3 månader. Bäst jag låser in mig själv för just nu är jag ju redan bitter som det är, behandling eller ej. 

• Bilen gick inte genom besiktningen. Det var egentligen ganska väntat så jag hade förväntat mig att få lägga en slant för att den ska överleva nått år till. När allt är klart och betalt, klumpen i magen försvinner och jag klappar på ratten och talar om för Bettan att hon är hel och ren så startar hon inte dagen efter. What? Den ska ju va hel och så? Igår så startade den inte igen så min chef fick komma ut med startkablar åt mig. Raka vägen till bilaffären för att inhandla ett härligt bilbatteri för 1000 kr. Gott för plånboken såhär 3 dagar innan löning. 

Inte nog med dessa 3 härliga punkter så  lagade jag nyss storkok med 10
Matlådor som jag tänkt kalasa på 10 gånger i sträck. Vem orkar göra flera olika liksom? Insåg nyss att jag inte tyckter om det jag lagat. Skulle inte vilja äta det igen. Men måste äta det 9 ggr till. 


Over and out 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar