torsdag 14 mars 2013

Ljug

Jag & Mathilda arbetar ju på en Italiensk restaurang. Det är jag Matilda & 10 italienare som arbetar. Snacka om att vi är hönsen i ett tupphus. I australien är det någon grej med att tjejer inte ska bära tunga saker och försöker man ens peta på en tung låda så har vi minst två italienska karlar som ska hjälpa oss att lyfta på två sekunder. "Noooo no Moa dont do thaaaaat" I Sverige så har jag aldrig vart med om det här, försöker jag dra en tung pall på Ica så är det inget konstigt med det. Tjej betyder inte att man är utan muskler. Så nu har vi satt hela pizza 6 i chock.

Exempel här om dagen så skulle dom lyfta över ett par stolar några meter till en funktion. Jag och Mathilda började ju automatiskt hjälpa till och grabbade tag i varsin stol över axeln. En av managern, som stod och tog beställning från kunderna, vart helt stum, vände sig om, tappade talet och stammade något till kunderna att "sorry, but the girls from Sweden are like men sometimes". Komiskt.

Vi lär oss allt om italienska viner och drycker, mat och smaker. Varje kväll får vi oxå smaka en bit, otroligt god, stenugnsbakad pizza. Sitter inte illa förrän nudelätande backpacker.

Igår ljög vi också om att vi minsann springer 5 km minst 4 gånger i veckan. vi trodde nog på oss själva en stund innan vi kom fram till att vi inte sprungit på flera veckor. Så idag gick vi upp med tuppen och sprang 5 km plus styrketräning. Känner mig pånyttfödd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar